Прошу прощения, что копирую свой вопрос, тут как-то народу поболее, но хотелось бы внятного ответа! "Народ, подскажите, существует куча вариантов физики, но вот вопрос, какую интенсивность тормозов нужно ставить дабы соответствовало настроенной физике , в данном случае версии "Realistic Physics Mod v1.7 Update for ETS2 v1.3"?"
Кто знает дефолтные параметры в файле physics.sii скиньте пожалуйста.
Распакуйте def.scs от оригинальной игры. В любом случае полезно иметь его под рукой, чтобы видеть, что меняют моды.
SiiNunit { physics_data: .phdata { # These coeficients are used for computing autocentering wheel speed. # The faster vehicle moves and the more steering wheel is turned left or right # the higher autocentering speed is. # Given value of speed_coef is for 100km/h velocity (linear raise). # Given value of angle_coef is for maximum wheel turn (30degrees, linear raise). # Returning speed coeficient is computed by multiplication of both coeficients. # When result coeficient is 1, returning speed is exactly the same as full # turning speed. This balance points define natural limits of steering # dependent on vehicle speed. # Ratio_coef defines upper limit of result coeficient (ratio against player).
# Springing force LUT index # axles springing 0=soft progressive; 1=soft; 2=hard springing_force_index_front: 0 springing_force_index_rear: 2 springing_force_index_trailer: 2 # Springing force working point # 0=wheel on the ground; 1=max. high point springing_working_point_front: 0.5 springing_working_point_rear: 0.5 springing_working_point_trailer: 0.5
# Damping force LUT index # 0=linear; 1=convex; 2=concave damping_force_index_front: 2 damping_force_index_rear: 2 damping_force_index_trailer: 2 # Maximum speed as damping curve input damping_speed_scaling_front: 10.0 damping_speed_scaling_rear: 10.0 damping_speed_scaling_trailer: 10.0 # Scaling of the damping curve damping_scaling_front: 2.5 damping_scaling_rear: 1.5 damping_scaling_trailer: 1.2